Тъй като има различни видове акумулатори, няма точен еднозначен отговор. Прилагам таблица която показва състоянието на акумулатора според тип и измерване.
Заряд | Оловно-киселинна батерия (Lead Acid) | Гел батерия (GEL) | AGM батерия |
100% | 12.70+ | 12.85+ | 12.80+ |
75% | 12.40 | 12.65 | 12.6 |
50% | 12.20 | 12.35 | 12.30 |
25% | 12.00 | 12.00 | 12.00 |
0% | 11.80 | 11.80 | 11.80 |
Повечето нови автомобили използват AGM акумулатори, те са подобрени оловно-киселинни батерии. Разреждат се по-бавно, имат по-дълъг живот (до 7 години при правилна употреба) и като цяло са по издръжливи. Автомобилите със Start-Stop системи използват AGM акумулатори.
Понякога не може да се разбере дали акумулатора е изхабен само от заряда в покой. Например на моят личен автомобил, заряда в покой беше 12.6 v, което означава, че е около 80% зареден. Автомобила обаче стартираше трудно и старт-стоп системата на функционираше (никога не се пускаше). Оказа се, че при палене на колата заряда пада до 8 v, което е изключително малко и говори за изхабен акумулатор.
Ако имате проблем с акумулатора и той е на повече от 5 години най-добрият вариант е да го смените и да не се опитвате да го зареждате, тъй като няма да издържи дълго и ще даде отново проблем.
Много е важно да проверите дали алтернатора ви работи, тъй като именно той зарежда и захранва консуматорите когато колата работи. Ако има проблем с алтернатора, то тогава трябва да решите първо него и след това да смените акумулатора.